KITE SPOT #3: Adícora, VENEZUELA, "el paraiso del viento" #17.1

2014-09-15

Adícora: Durant els dos mesos que vam estar aprenent a fer kite al Lago Calima de Colòmbia ens van parlar molt bé d'un lloc a Veneçuela on el poble, la gent, i el vent son fantàstics per practicar kitesurf; "Adícora, el paraiso del viento", així anomenen aquest petit poble de la costa caribenya de Veneçuela, situat a la península de Paraguaná.

Els 1.500 km que separen el Lago Calima (Colombia) de Adícora els vam fer en gairebé 4 dies, vam entrar per la frontera de Paraguachón a la Guajira colombiana, un lloc on no desitgem tornar mai més, ja ho explicarem en un altre moment, de moment només dir-vos que és una de les fronteres més perilloses del món.
Veneçuela és una barreja de caos, i supervivència degut a la inestabilitat política que va en augment des de la mort de Hugo Chávez. Per sort nosaltres vam estar envoltats de bona gent en tot moment i vam gaudir d'una bona experiència a Adícora.

Arrel del nostre sponsor Cogua Kiteboarding vam tenir el plaer de conèixer a la gran família de Gurkha School, una escola de Kitesurf a peu de platja on a més hi ha altres activitats diàries com paddle-surf, surf, una mini half de skate i per suposat, els millor instructors de kitesurf de la zona.

Cris
Tibi
Ruki
Rafa

En el Paradís del vent, Adícora, es va celebrar una prova del circuit mundial de kite on Gurkha School va exercir d'anfitriona allotjant a molts pro riders. Encara es poden veure taules trencades de Yuri Zoon o fotografies de Gisela Pulido

Els “conductors” de tot aquest espai multicultural i esportiu son l'Oscar i l'Elvis, dos veneçolans molt emprenedors que junt a dues tendes Gurkha més de material esportiu a la ciutat de Punto Fijo, van arrencar amb aquesta escola de kite no fa molts anys. Avui en dia és ben coneguda arreu del país i setmana rera setmana acudeixen de tots el punts de Veneçuela. Des de Caracas, València i Maracay arriben centenars de kiters cada setmana per gaudir del constant vent d'Adícora.

Oscar
Elvis
Oriana
La pandilla con más buena onda de Adícora

Las cheersleaders de Coguakitesurf

El vent a Adícora és constant, de mar cap a terra creuat, side shore, i normalment bufa tot el dia però a la tarda es reforça. Només al setembre, octubre i novembre baixa la seva intensitat però igualment hi ha dies navegables. La platja gran i llarga és el spot principal per navegar, un lloc segur i ample, però si el que busques és pura adrenalina, hi ha un flat water a la zona dels pescadors on no hi ha més que un pam d'aigua. També pots trobar un parell d'onades per surfejar al final dels pescadors just davant del far. Allà les postes de sol son màgiques!

La nostra estada a Gurkha school va coincidir amb els nostres amics suisos, la Miriam i el Guido, coneguts com a Gusti on Tour, nom de la furgo vermella Volkswgen de principis dels 60 amb que viatgen. Vam poder gaudir de festes i campionats de kite a la platja, cervesa i menjar ben bo.

Fins a la propera!

P.D: Em de demanar disculpes al equip de Grukha School ja que no podem editar el vídeo que els hi vam prometre, estem treballant per recuperar els fitxers.

P.D2: A mida que anem recuperant els fitxers que ens falten de Colombia i Veneçuela anirem actualitzant aquests països...