INDONESIA: Lombok & Gili Air #05.16

2012-08-20

Aprofitant el gran swell que s’aproximava a Indonèsia, vam decidir abandonar Bali per tornar al nostre secret spot de Lombok i de passada fer una parada a les illes Gili per visitar la nostra amiga tortuga.
El viatge en vaixell i moto sempre és bastant incòmode i més sabent que un cop arribes a Lombok encara has de conduir per carreteres plenes de forats durant unes 4 hores. Per fer-ho més divertit vam punxar la roda de la moto per segon vegada, enmig del no res i abans de les 6 del matí.
Després de caminar amb la moto punxada i esperar a que el mecànic es llevés vam poder continuar conduint fins al nostre destí, acompanyats del inseparable Niko i dues amigues seves també de Finlàndia.
Ha canviat bastant des de l’any passat, més gent, més car però encara manté l’esperit primitiu que caracteritza Lombok i aquella regió.

Dagul, l’home que porta els 4 bungalows, ens va rebre amb els braços ben oberts, encantat de tornar-nos a veure i nosaltres a ell i a la seva família.  Gairebé no parla english, per sort el nostre indonesi ha millorat molt i podem comunicar-nos amb certa fluïdesa, cosa indispensable quan t’endinses per les zones més profundes d’Indonèsia.
El swell es va fer esperar, però al final va arribar i l’onada va tornar a funcionar tal i com la recordàvem. Ample, amb força i llarga. Trenca com una cremallera en un entorn increïble, envoltada de fauna i amb vistes al gran volcà Riyani de 3700 m.

Va ser una setmana divertida, amb molts banys, postes de sol i arròs o fideus a cada àpat. Com sempre el swell s’acaba, i quan s’acaben les onades aquí poca cosa hi ha a fer... però les Illes Gili ens venen més o menys de camí de tornada a Bali, així que vam posar rumb a la petita illa amb l’esperança de tornar a veure tortugues.
Després de dues hores caminant per l’illa buscant quelcom per allotjar-nos i veure que tot està ple o demanaven uns preus desorbitats, vam demanar permís per poder passar unes nits a uns “huts” (petites cabanyes que només tenen sostre i terra, sense parets).

Amb la mosquito net pels mosquits, gekos i demés i la hamaca per tapar-nos del fred, vam passar tres nits fent snorkel a Gili Air. Súper autèntic, dormint a peu de platja totalment integrats amb l’entorn. Ja us podeu imaginar quines vistes teníem quan obríem ells ulls de bon matí o els tancàvem per anar a dormir.

Vam tornar a tenir sort (per dir-ho d’alguna manera...)  ja que a més de nedar amb tortugues vam poder veure de prop a les serps aquàtiques més perilloses d’Indonèsia (la podreu veure en el vídeo, es negre i blanca a ratlles).

Per començar el dia amb bon peu, fèiem la volta a l’illa corrents, en 45 minuts fas la volta sencera i per acabar el dia igual de bé, unes classes de ioga a la sorra contemplant la impressionant posta de sol.

Us deixem amb el vídeo, com sempre, esperem que us agradi!

P.D. Anem una mica endarrerits amb el bloc... ho sabem... però les dues ultimes setmanes han sigut un no parar amb la visita dels amics de SurfCatalunya i les inundacions permanents al nostre allotjament, amb la última hem tingut de baixa el portàtil, per sort hem pogut salvar el disc dur, el més important!