TAILANDIA: One day in Ayutthaya #10.1

2012-07-05

Estem a Tailàndia, exactament a la capital, Bangkok. Estarem aquí durant la propera setmana, però serà en la propera entrada que parlarem de Bangkok.

Avui farem una visita a Ayutthaya.
Un poblet a uns 100 km al nord de Bangkok que està ple de temples budistes, monjos i rius per totes bandes. El que caracteritza aquesta zona son els rius que fan d’Ayutthaya una petita illa en mig de la terra. La petita illa no arriba als 4 km d’ample per 4 km de llarg, així que tenim dues opcions o agafar un pobre elefant esclavitzat o llogar una bici i recórrer l’antiga ciutat. Efectivament agafem bici.

Per arribar-hi vam agafar un tren de dues hores i una petita barca que fa de pont per travessar el riu. A partir d’aquí, pedals i a suar ja que feia un dia molt assolejat i la humitat era gairebé del 100%... ha sigut molt divertit visitar-la en bici, a més de còmode i sostenible.

Ayutthaya bàsicament hi trobaràs molts temples en runes, a causa de la guerra i posteriorment per les grans inundacions que encara marquen l’alt nivell de l’aigua a moltes parets. A part dels turistes, també hi han molts monjos budistes, ells de color taronja i elles de blanc.

El sistema és el mateix que amb el cristianisme… molts temples amb molta gent resant que al acabar han de fer aportacions monetàries per tenir sort… un dels temples que vam visitar hi vam poder comptar fins a 4 caixes fortes i nombroses bústies plenes de diners.

Just al mig del poblet, que a vegades pot semblar un parc temàtic, hi ha un mercat on venen una mica de tot… pels voltants hi circulen tuk tuks, diferents a tots els que havíem vist fins ara, aquest son com mini furgonetes de tres rodes i obertes. Molts estan super “tunnejats”, potser massa per estar en mig de la selva.

Mentre començàvem a fer el camí de tornada ens vam trobar amb una actuació que estava a punt de començar, l’escenari era una estructura de bambú muntada sobre l’aigua que li donava un toc d’encant. Sense esperar-ho vam poder gaudir dels balls tradicionals tailandesos i dels cants típics d’aquesta zona.

Per acabar el dia amb més sorpreses ens van aparèixer un parell de dracs de komodo d’uns 2 metres de llarg enmig de la carretera, sortint de sobte de la claveguera i dirigint-se directament cap a una casa…

Ens acomiadem amb el ja habitual vídeo resum de la jornada: