PANAMA: Surf i Kite per nosaltres, i Reparacions per l'auto. Venao, Pedasí i la ciutat de David #18.3

2015-01-15

Només fa 10 dies que vam tornar a l’aventura i certament em necessitat uns dies per re-ajustar-nos a la nova rutina, però ara les coses ja comencen a fluir altra vegada. Després de navegar a Punta Chame, teníem moltes ganes de tornar a desenfundar les taules de surf, motiu principal de les nostres vides nòmades.

En algun lloc perduts per Panamà...

Abans d'explicar-vos en més detall aquests indrets, us deixem el vídeo resum d'aquests dies. Com sempre, esperem que us agradi i que compartiu!

Surf a Playa Venao

Durant l’hivern del hemisferi nord, a Amèrica Central trobes les bones onades a la costa Caribenya, però a més de ser temporada d’onades també és època de pluges, gran enemic nostre degut a les incansables goteres que tenim. Així que vam decidir provar sort a la costa del Pacífic, i el lloc escollit després de indagar bé a les previsions va ser, Playa Venao (o Venado, depèn del dia...).

La carretera per arribar-hi està en molt males condicions, molt. A trams està asfaltada però encara resulta ser pitjor ja que aquest es trenca formant sots de campionat, que si les rodes hi entren, és per no sortir-ne més. Conduir es fa lent i sorollós (tota l’autocaravana sembla un sonall) ja des del poble veí de Pedasí.
Publicitat:
Ja s’estan venent els últims terrenys de la costa de Playa Venao a estrangers, els quals alguns ja en posat en marxa varis negocis de restauració i allotjament, i d’altres estan en procés com és el cas del mega-resort en vies de construcció, la majoria d’inversions són de capital israelià. Es molt probable que d’aquí 10 anys l’esperit del indret ja hagi canviat del tot, perdent l’encant que encara s’hi respira.

La platja ofereix diferents onades ja que es tracte de un beachbreak (platja de sorra) les quals canvien de forma i rapidesa en funció de la marea, quan és baixa es fan uns bons ‘cerrotes’ (close outs) millorant molt amb marea alta, quan li bufa vent terral (offshore) apareixen unes onades d’aquelles que et deixa embadalit una bona estona contemplant-les.

Cris
Òscar
Nosaltres vam muntar el campament base davant del restaurant ‘Playa Venao’ des d’on una senyal tímida de la wifi ens arribava a dins l’autocaravana, i a 10 metres teníem una dutxa, que tant s’agraeix amb l’aigua salada.

Kitesurf a Pedasí

Quan el swell, és a dir, les onades van desaparèixer també vam desaparèixer. Esgarrifa com el mar i les seves onades condicionen tant les nostres vides. Al tornar a fer el tram de carretera a la inversa per sortir de la península vam aturar-nos a la platja Arenal del poble de Pedasí, on ens havien dit que es pot practicar kitesurf. Vam tenir sort i va bufar les dues nits que vam passar allà, no era potent ni constant, però suficient per divertir-nos.

A la ciutat en busca de mecànics!

Com us comentàvem, els camins estaven fatal. Sent així que necessitàvem arreglar diverses coses, especialment les suspensions posteriors; les ballestes tornaven estar planes, després d’adreçar-les a Uruguai al inici d’aquesta aventura per les amèriques.

Si una cosa no li falta a la ciutat de David a part de sol i calor, són mecànics. Ni havia per tot arreu i per tots els pressupostos, però clar, per nosaltres les coses mai són tant fàcils. Vam donar voltes i visitar una desena de tallers, però per una cosa o l’altre no ens podien atendre. Ja cansats i al últim intent vam trobar qui ens podia fer la mecànica en general i a més, adreçar les ballestes i posar-ne una fulla nova, el taller era molt nou i tenien una fossa per poder treballar bé els baixos de l’autocaravana, element imprescindible x les seves dimensions (sempre necessitem que tinguin una fossa o bé un bon elevador i amb un sostre ben alt!).

Al taller Bandag hi vam estar 2 dies reparant i revisant: frens (pastilles i discs), ballestes, nivells i canvi d’oli. A la nit dormíem just al davant, i durant el dia estàvem controlant als mecànics o a dins aprofitant la bona connexió a internet per pujar els vídeos i actualitzar la web.

Abans
Després
El següent indret on vam anar a  parar ens va costar més trobar-lo, ja que necessitàvem que disposes d’un taller dimensions autocaravana i que el mecànic fos manetes i ens inspirés confiança, a més de saber treballar el ferro i la fusta. El que necessitàvem era arreglar el terra de l’entrada de la casa, estava esquerdat i s’estava a punt de trencar! La fusta que tenim a la part inferior de les parets del habitatge s’havia podrit amb l’aigua, fent que en varis indrets poguessis passar la mà des d’interior de l’autocaravana al exterior!

Semblava una tasca impossible d’aconseguir, però finalment vam anar a parar al taller familiar Sicouret on vam trobar a la persona indicada, i a sobre, una persona ben autèntica i catxonda, bastant diferent del tarannà dels panamenys que ens em trobat fins ara, estava fent broma i cantant tot el dia. És més, ens van dir si volíem anar a dinar amb ells a les afores de la ciutat, i així ho vam fer. Aprofitem la avinentesa per enviar-lis una afectuosa salutació a tota la família Sicouret.

Va estar tot el dia treballant fins 15h de la tarda, temps just per nosaltres per sortir del país. Després de 5 dies ja teníem ganes de sortir de la calorosa ciutat i creuar al país veí, Costa Rica! I així ho vam fer, bastant justet de temps però sí, el mateix dia ja vam dormir a terres ticas!

Gràcies per llegir-nos i fins a la propera, que ja serà des de Costa Rica!