SRI LANKA: Creuem el país per arribar a Arugam Bay, meca del surf #08.1

2011-06-07

Arribem a la nostra principal destinació en aquest nou país, Arugam Bay.

El ritme de vida ens atrau i tenim la sensació que ens hi sentirem còmodes en aquest petit poble.

Arribant a Potuvil, primer poblet comercial de la costa est situat a 0,8 metres per sobre del nivell del mar i on pots trobar gairebé tot el necessari per sobreviure uns mesos. Durant al camí des de L'autobús vam poder veure els primers elefants vora la carretera principal. Hi ha molts elefants i viuen lliures en l'extensa terra protegida com a parcs naturals, són grans però no tant com els seus germans africans. Ens expliquen que hi ha un gran nombre de parcs i que són habitats principalment per elefants però també per un gran nombre de cocodrils, lleopards, búfals... Esperem fer un safari en breu per poder veure'ls a tots sense molestar-los gaire en el seu habitat natural.

Arugam Bay és un indret poblat principalment per pescadors a 3 km de Potuvil. El seu principal motor econòmic és el turisme que arriba aquí durant la temporada seca des d'abril a setembre, i el 90% d'aquest turisme són surfistes. Existeixen diverses onades a les rodalies d'Arugam i una dreta molt potent al mateix poble on s'hi celebren campionats mundials.
La bahia d'Arugam és extensa, vorejada per petits allotjaments, la gran majoria en forma de cabana sobre la mateixa sorra blanca de la platja i envoltada de molta natura i milers de cocoters.

La primera nit la vam passar a la primera cabana que vam trobar just baixar del bus, estàvem tant cansats que no vam parar atenció al preu. Al dia següent ens vam adonar que era car per on estàvem i "que no nos engañen" després de fer una volta vam trobar el magnífic allotjament amb el nom de 'Lahiru Place', situat al final d'un carreró de sorra on hi ha 7 cabanes i tres habitacions amb bany, una de les quals vam ocupar sense pensar-ho dos cops, el preu: 800 Rp (5€) per una habitació  més que correcta amb un gran llit i lavabo. La mosquitera no és fiable ja que te més forats que el formatge de "gruyere", per sort tenim la nostra súper mosquitera feta per gegants que tant bé ens està anat per protegir-nos del indesitjables mosquits propagadors de malària i dengue.

Lahiru Place és un dels millors llocs que hem trobat fins ara en tot el que portem de viatge, envoltat de natura, cabanes independents, bona cuina i una família més que simpàtica. Fins al moment hem tingut molta sort amb la gent que compartim estada en aquest lloc, gent d'Àustria, Califòrnia, França, Bèlgica, Itàlia i algun d'Austràlia.

Arugam Bay està sobre-poblat per israelites, és impressionant el nombre que hi ha. Per sort al Lahiru Place només en tenim 2; un que fa la seva vida sense integrar-se gaire amb la resta que estem aquí. Diem que per sort ja que tenen un caràcter bastant peculiar que tampoc et ve molt de gust passar molta estona amb ells.
La majoria de problemes que tenim a l'aigua són provocats per ells, sembla que siguin els locals d'aquest indret. Ells mateixos es descriuen com a gent d'acció, sigui bona o dolenta ja que sempre han hagut de lluitar per tot (així ens ho va dir literalment el israelita que viu amb nosaltres). L'altre, el Gilad, ens va explicar perquè estan aquí, el motiu és que tenen l'entrada prohibida a molts països, ja sigui pel boicot que mantenen a Palestina o per la religió, sobretot si els països són musulmans.
Els països més visitats pels israelians són Amèrica del Sud i alguns països d'Àsia, però no tots, ja que ara mateix no poden viatjar a Indonèsia. El Gilad ens va demostrar que no tots són iguals, ja que era molt amigable i es preocupava per l'altre gent. El trobem a faltar!

Normalment un cop per setmana la família prepara barbacoa per a més de 15 persones, el Ravi, l'home de la casa, es dedica a cuinar el peix o marisc acompanyat de vegetals, a la barbacoa que ell mateix prepara sobre la sorra. La resta de la family prepara el "Rice and Curry" que consisteix en arròs acompanyat de diverses salses, algunes picants i d'altres no tant.

L'hora d'esmorzar, dinar i sobretot el sopar és moment de trobada entre les més de 15 persones que hi vivim a Cal Lahiru, moment per petar la xerrada, comentar el surf del dia, jugar a jocs de taula i compartir moments de viatges arreu del món. És increïble escoltar a la gent parlar ja que per molt diferents que siguem entre nosaltres i encara que vinguem de països tant diversos; un sentiment de pau, respecte per la natura i humilitat és perceptible en qualsevol conversa.

La família te tres fills, dos nens que van a l'escola i una nena que encara no. La Amshi, s'ha enamorat de la Cristina i passa molt temps amb nosaltres jugant i aprenent el poc anglès que podem ensenyar-li. Ja podeu imaginar què és estar amb una nena petita pintant, parlant i fent moltes tonteries...

Finalment i després d'esperar prop d'una setmaneta, la qual el mar estava petit o sense onades, va arribar un swell amb una mida d'un cos de mitjana i vam poder gaudir de varies sessions al 'Main Point' d'Arugam Bay. És una onada de dretes que trenca sobre un reef poc profund, té una primera secció tubular rapidíssima i que enllaça amb una segona secció amb més aigua, trencant d'una forma més lenta. L'Òscar va provar la primera secció sense gaire èxit, menjant-se el reef

Per sort vam conèixer al Richard, un shaper local que viu a una cabana just davant de l'onada. Suposem que veient els talls del reef de l'Òscar i la mala sort amb la taula l'hi vam fer pena i ens va deixar reparar la taula utilitzant els seus materials.

Quan s'acabava el material, el Richard ens deixava la seva moto i anàvem a comprar a una petita tenda de pescadors. Com si del Dakar es tractes, vorejàvem tota la bahia per la sorra amb la moto fins arribar a la tendeta on podíem comprar resina i catalitzador. Sort de la Cristina que just abans de marxar de Catalunya va fer un curs de reparació de taules i vam poder posar en practicar tot el que va aprendre.

Unes fotos de les onades del 'Main Point';

Per acomiadar-nos una posta de sol des de Arugam Bay, realment són màgiques!

I el vídeo de regal!

Bé, fins a la propera i esperem que tingueu bons plans per aquestes vacancetes que ja estan a la 'vuelta de la esquina'...