AUSTRALIA: Melbourne #01.31

2010-12-05

Ara estem a Mel, així és com l’hi diuen afectuosament a Melbourne, ciutat com qualsevol altre metròpoli del món encara que dona un bon rotllo especial que a les altres grans ciutats no havíem trobat. Tot sembla més espaiós, més zones verdes i l’originalitat de la gent al vestir i al fer denota un punt de diferencia envers els veïns de Sydney i rodalies.

Per explorar Melbourne vam escollir primer de tot endinsar-nos en el gran mercat que venen de tot, des de gambes, fruita i especies, fins a pintures aborígens de les quals ens vam endur un parell (a veure si arriben bé d’aquí a 9 mesos).
Hi ha un circuit a peu que et mostra els principals punts d’interès de la ciutat, com el riu Yarra, el chinatown i els edificis més alts de Mel.

Per finalitzar la ruta turística, vam caminar per l’immens Royal Botanic Garden. És el més gran de tot el país, destaca per la gran varietat de fauna que hi viu ja que és un jardí botànic, no un zoo. Als estancs podies veure des d’ànecs negres fins a angules (creiem... o similar).  A més de les especies de plantes i arbres autòctons d’Austràlia, pots trobar-hi una bona selecció del Japó, Califòrnia i Xina, entre d’altres.

La resta del temps el vam dedicar a recollir, rentar (la vam deixar neta com una patena, millor que quan ens la vam entregar) i preparar la furgo per que a l’entrega no ens cobressin cap extra. Tenia un parell de toques per darrera, la paella trencada, els llençols i les tovalloles destenyides per utilitzar malament el lleixiu, i quatre coses més que a l’hora d’entregar-la no ens van dir res més que si havíem gaudit del nostre viatge i que ens anés bé per NZ.
El dia abans d’agafar el vol cap a NZ vam dormir a un hotelet al costat de l’aeroport on ens esperava un llit i dutxa d’aigua calenta il·limitada, el recepcionista era de la India i ens va estar explicant cosetes d’aquest bell país que possiblement visitarem.

Ens acomiadem amb una salutació molt gran i mols petons per tots des de la darrera ciutat d'Austràlia.